close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספרי ילדים בכל בית

מערכת שורשכח אדר א, תשפב01/03/2022

קריאת ספרים היא אחת הפעולות החשובות ביותר שכדאי לבצע באינטראקציה יום יומית עם הילדים

תגיות:
ספרי ילדים
אחת האהבות הגדולות של הילדים מגיל צעיר היא שמיעה של המלל בספרי הילדים ועלעול בכל הדפים כדי לראות את כל התמונות. זוהי התנהלות ביתית אשר ההורים מקנים בדרך כלל מגיל צעיר וכך הם מטמיעים בילדים את האהבה למילה הכתובה. הורים רבים מודעים לחשיבות הרבה של הקראת סיפורים לילדים מגיל צעיר מאד, כדי שיתרגלו לשמיעה של סיפורים, לפתח להם את הדמיון, את החשיבה ואת אוצר המילים. זה מתחיל בהקראה של סיפור כשהם שוכבים רגועים בטרמפולינה כשהם שבעים מהארוחה שאכלו זה עתה וממשיך בשלבים שבהם הם יושבים וגם זוחלים ומניחים לידם צעצועים וגם ספר בכריכה
קשה, כדי שהם ייהנו מהצבעוניות שלו.

הציורים וגם האיורים היפהפיים בכל אחד מהספרים אהובים עליהם מאד ולכן הם מכירים בעל פה הן את המלל אם מדובר במלל קצר לתינוקות והן את איור ספרי הילדים כיוון שמופיעות בו דמויות שהם כבר מכירים או פריטים שהם זוכרים כמו חיה מסוימת, פרי או כל פריט אחר. לא אחת הילדים הצעירים מבקשים לראות דף ספציפי מתוך כל דפי הספר שהם אוהבים וזאת כיוון שהצבעים הם ייחודיים או בגלל הקשר עם הדמות האהובה. זו הסיבה שהורים וגם סבים וסבתות נהנים להקריא סיפורים לילדים לפני השינה. מדובר בהנאה כפולה ומכופלת הן לשומעים והן למי שמקריא את הסיפור המרתק, גם אם זוהי הפעם העשירית של הקראת סיפור זה באותו היום.

הנראות של ספרי ילדים
קנייה של ספרי ילדים היא דבר בסיסי וחשוב ביותר להתפתחותם של הילדים. בגיל צעיר שבו הם עלולים לקרוע את דפי הספר לנוכח אי ההבנה בנושא זה, מומלץ לרכוש עבורם ספרי ילדים בכריכה קשה ולכן קל להם לדפדף בין הדפים העבים, ליהנות מהם ולא לקרוע אותם בטעות. בשלב הראשון כדאי לקנות ספרים שיש בהם מעט מלל, כך שהמשפטים בכל דף הם קצרים וקליטים.

העשרת הספרייה הביתית
קיימים כמה ספרי ילדים בסיסיים בעברית שהם הקלאסיקה ולכן בדרך כלל הם יהיו הספרים הראשונים שההורים או המשפחה המורחבת ירכשו עבור התינוקות והילדים הפעוטים. הילדים מכירים מהר מאד בעל פה את כל המלל של הספרים הללו ולכן זה הזמן להעשיר להם את הספרייה בספרים נוספים.

ההיצע בחנויות הספרים ובאתרי האינטרנט הוא רב ולכן המגמה היא לרכוש מעת לעת ספרים חדשים וכך לסקרן את הילדים עם מידע חדש.

הערך המוסף של הספרים
שפת הדיבור והמילים שבהם משתמשים הילדים, מעידה פעמים רבות על אוצר מילים גדול שנובע בעיקר מהקראת הסיפורים. לכן זו אחת הפעולות החשובות ביותר שכדאי לבצע באינטראקציה יום יומית עם הילדים. בני משפחה רבים רואים בהתנהלות זו חשיבות רבה ולכן הם מקריאים להם בכל פעם ספר אחר מתוך ספרי ילדים בבית, כדי לגוון את הסיפורים שאהובים עליהם מאד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה